انواع آنتن تلویزیون

همان‌طور که می‌دانید آنتن‌های تلویزیونی دارای مدل‌های مختلفی هستند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در هنگام خرید انواع آنتن تلویزیون باید توجه داشته باشید که می‌خواهید چه فرکانس‌هایی را دریافت کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع آنتن تلویزیون بپردازیم.

آنتن سرخود

آنتن‌های سرخود نوعی از آنتن‌های کلاسیک است که در گذشته برای تلویزیون‌های قدیمی استفاده می‌شد. در حال حاضر دیگر کسی از این نوع آنتن‌ها استفاده نمی‌کند.

 

آنتن رومیزی

یکی دیگر از انواع آنتن تلویزیون، آنتن رومیزی است که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. آنتن رومیزی به شکلی طراحی شده است که کاربران بتوانند به سادگی از آن برای مصارف خانگی استفاده کنند. معمولاً از این آنتن‌های رومیزی برای ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌کنند یا آن‌ها را در طبقات بالای آپارتمان‌ها و برج‌های بسیار بلند به کار می‌گیرند.

افرادی که تمایل به دریافت تصاویر از آنتن‌های رومیزی دارند باید آن را در نزدیک تلویزیون نصب نمایید. جالب است بدانید که این نوع آنتن‌ها از روش نصب ساده‌ای برخوردار هستند. این نوع آنتن‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند.

در صورتی که دستگاه تلویزیون شما از فرستنده اصلی فاصله زیادی دارد بهتر است از آنتن‌های هوایی استفاده کنید؛ اما اگر فاصله شما از فرستنده اصلی کم می‌باشد آنتن‌های رومیزی گزینه مناسبی برای این کار هستند. نکته دیگر اینکه قیمت آنتن‌های رومیزی نسبت به آنتن‌های ثابت کمتر است.

معرفی انواع آنتن تلویزیون هوایی

آنتن هوایی به عنوان اولین نسل گیرنده‌هایی هستند که امواج تلویزیونی را دریافت می‌کنند. نکته قابل توجه این است که با گذشت زمان ساختار آنتن‌های تلویزیونی نیز تغییر کرده‌اند. به عنوان مثال در گذشته آنتن هوایی را می‌توانستید در ابعاد بسیار بزرگی مشاهده کنید؛ اما امروزه طراحی آن‌ها در ابعاد کوچک‌تری انجام گرفته است که موجب می‌شود بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید و مشکلی در نصب این نوع آنتن نداشته باشید.

آنتن های هوایی تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید انواع آنتن تلویزیون هوایی باید به آن توجه داشته باشید توجه به نوع و جنس این محصول است. آنتن‌هایی هوایی به دلیل ساختاری که دارند باید در بالا پشت بام و در محیط‌های باز و مرتفع نصب شوند و لازم است که از جنسی باشد که در برابر شرایط مختلف جوی از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

نکته‌ای که درباره آنتن هوایی وجود دارد این است که این محصول در مقایسه با آنتن‌های رومیزی از گیرندگی بهتری برخوردار است و می‌توانند سیگنال‌ها را بهتر دریافت کنند. در صورتی که سیگنال‌های دریافتی در محل زندگی شما ضعیف‌تر است از این محصول استفاده کنید.

آنتن‌های هوایی با دو طراحی متفاوت به بازار عرضه می‌شوند این نوع گیرنده‌ها با عنوان آنتن‌های هوایی ثابت و آنتن‌های هوایی گردان شناخته می‌شود.

 

آنتن‌های هوایی ثابت

این محصولات را معمولاً در محیط باز استفاده می‌کنند که سیگنال‌ها قدرتمندتر هستند. با توجه به اینکه آنتن‌های مورد نظر باید در فضای آزاد نصب و تنظیم شوند لازم است این کار با دقت انجام بگیرد زیرا پس از نصب کردن این امکان وجود ندارد که آن را در جهت‌های مختلف بچرخانید.

 

آنتن‌های هوایی گردان

نوعی دیگر از انواع آنتن تلویزیون با عنوان چرخان نیز شناخته می‌شوند و قابلیت چرخش دارد. مهم‌ترین مزیت این نوع آنتن‌ها قابلیت تنظیم اتوماتیک یا دستی در جهت‌های مختلف را دارند. این قابلیت موجب می‌شود بتوانید بهترین حالت ممکن سیگنال دهی را پیدا کنید.

 

آنتن دیجیتال

یکی دیگر از انواع آنتن‌هایی که در بازار وجود دارد آنتن دیجیتال است. نکته مهمی که درباره آنتن دیجیتال وجود دارد این هست که طراحی آن به گونه‌ای انجام گرفته که قابلیت دریافت شبکه‌های دیجیتال را در کنار شبکه‌های آنالوگ دارد.

نکته مهمی که درباره آنتن دیجیتال وجود دارد این است که این نوع آنتن‌ها نمی‌توانند به تنهایی کار کنند. شما در هنگام خرید این نوع آنتن به یک آنتن دیگر نیز احتیاج دارید که بتوانید سیگنال‌ها را به درستی دریافت کنید. کاربران می‌توانند از انواع آنتن تلویزیون برای اتصال به آنتن دیجیتال استفاده کنند و به این شکل به همه شبکه‌های تلویزیونی دسترسی داشته باشید.

مهم‌ترین مشخصات انواع آنتن‌های تلویزیونی در چیست؟

  • استفاده از قطعات مرغوب برای تولید
  • وجود سیم‌های بلندتر از 1 متر
  • دریافت سیگنال‌های ضعیف با قدرت بالا
  • استفاده از فیلترینگ با توانایی حذف نویز محیط
  • پشتیبانی از فرمت رزولوشن‌های بالا
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • استفاده بدون محدودیت‌های جغرافیایی

لازم است که در هنگام نصب آنتن‌ها، فاکتورهایی را مورد توجه قرار بدهید که موجب دریافت بهتر تصاویر تلویزیونی ‌شود. در مورد آنتن‌های رومیزی و داخلی سعی داشته باشید آن‌ها را به شکلی نصب کنید که دور از دسترس کودکان قرار داشته باشند.

نکته دیگر باید این نوع آنتن‌ها را مکرر مورد بررسی قرار داد تا مشکل قطعی برق نداشته باشند. فراموش نکنید که آنتن‌های بیرونی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. به این دلیل که این نوع آنتن‌ها همواره در معرض شرایط مختلف جوی قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید آنتن تلویزیون با یک متخصص تعمیر تلویزیون صحبت کنید. ایرانا الکترونیک نمایندگی تعمیر تلویزیون های ایکسویژن در شیراز با سابقه بالا در نصب و تعمیر انواع تلویزیون می‌توان شما را در خرید انواع آنتن تلویزیون کمک کند.

یکی دیگر از مواردی که باید آن را رعایت کنید نصب آنتن‌های هوایی است که باید آن را در جای خود محکم نمایید. این امر موجب می‌شود که در اثر شرایط جوی، طبیعی دچار آسیب‌های جدی نشود. دقت داشته باشید که در هنگام نصب انواع آنتن تلویزیون، ساختمان یا درخت‌های بلند وجود نداشته باشد تا باعث تداخل سیگنال‌های پخش تلویزیونی نشود.

کدام یک از انواع آنتن های تلویزیون بهتر است؟

در هنگام خرید انواع آنتن‌های تلویزیونی نکات مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد شامل مواردی مانند قابلیت گردش، دکمه روشن و خاموش آنتن، امکان استفاده از کابل کواکسیال، مجهز بودن به تقویت کننده خروجی آنتن، وزن، جنس، ابعاد آنتن، منبع تغذیه، نوع مشخصه گیرنده باند، امپدانس، تعداد خروجی و… هستند که باید به آن‌ها توجه زیادی شود.

در صورتی که قصد دارید از میان انواع مختلف آنتن‌ها یک نمونه باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید. لازم است تا مبلغ نسبتاً بالایی را پرداخت کنید. در این میان لازم است به مهم‌ترین چیز توجه کنید که بودجه خودتان است. شما می‌توانید پس از اینکه بودجه خود را با دقت بررسی کردید بهترین انتخاب را داشته باشید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه ها
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی شرکت ایرانا اینجا است تا به سوالات شما پاسخ دهد. از ما سوالات خود را بپرسید!
سلام ، چطور می توانم کمک کنم؟ 👋
لطفا جهت اطلاع از موجودی و قیمت محصول با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید